Co lze očekávat od konzultace (porady)?

Konzultace by měla vést ke zodpovězení všech Vašich otázek a poučit Vás podrobně o plánované operaci. Měli bychom diskutovat o Vašich představách a o cíli, kterého chcete dosáhnout. Individuálně posoudíme Váš případ a vysvětlíme Vám technické možnosti operace. Rovněž bychom Vám měli vysvětlit, jaký výsledek můžete přibližně očekávat a jaká jsou rizika a možné komplikace operačního výkonu. Také Vám vysvětlíme průběh vlastní operační léčby a pooperačního období.

Kromě jiného získáte instrukce týkající se předoperačních vyšetření, potřebných diagnostických testů a léků, které budete eventuelně užívat. Dále získáte instrukce týkající se nástupu do nemocnice a pobytu v nemocnici, pooperační péče a sledování.

Je naprosto přirozené, že máte strach či obavy ať již z výsledku operace nebo operace samotné. Proto se, prosím, nebojte zeptat na jakékoliv otázky. Všechny Vám budou zodpovězeny.

Informovaný souhlas

Během konzultace nebo kdykoliv před operací budete požádán/a, abyste podepsal/a prohlášení, že rozumíte plánované operaci a chápete rizika a možné komplikace související s operací. Tento formulář slouží především k tomu, aby se Váš operatér ujistil o tom, že jste všemu co se týká operace porozuměl/a a dobře zvážil/a výkon, který požadujete.

Má Váš operatér dostatečnou kvalifikaci k provedení zákroku?

Společnost plastické chirurgie spolu s Ministerstvem zdravotnictví České republiky stanovila takové zákonné podmínky, při jejichž splnění je garantována dostatečná kvalifikace lékaře k výkonu operací plastické chirurgie. Tato kvalifikace odpovídá směrnicím EU a je dána složením atestace z oboru plastické chirurgie a získáním licence České lékařské komory. Proto žádejte pro svoji operaci lékaře s licencí České lékařské komory v oboru plastická chirurgie. Bohužel, ne všechny plastické operace jsou v dnešní době prováděny plastickými chirurgy.

Jsou plastické operace bolestivé?

Plastické operace, tak jako i jiné operace, jsou spojeny s určitou bolestí v pooperačním období. Některé operace bolí méně, jiné více, rovněž vnímání bolesti je u různých jedinců různé. Po operaci Vám proto budou podávána účinná analgetika (léky k tlumení bolesti) ve formě injekcí nebo tablet. V případě, že se po operaci objeví nová bolest, nebo se zhorší bolestivost, ihned nás, prosím, kontaktujte.

Chtěl/a bych mít pěkné jizvy. Co pro to mohu udělat?

Vzhled jizvy záleží především na charakteru Vašeho hojení, které je u různých lidí různé. Hojení probíhá v několika fázích. Přibližně mezi 2-3 měsícem po operaci můžete očekávat zčervenání a mírné ztuhnutí jizvy. V tomto období je vhodné vyhnout se přímému vystavení jizvy slunci a jizvu masírovat pomocí tzv. tlakových masáží. Pokud hojení probíhá normálně, jizvy pomalu vyblednou a změknou během několika měsíců. Může však trvat rok i déle, než dojde k úplnému vyzrání jizev. Pokud máte sklon k abnormálnímu hojení a tvorbě hypertrofických nebo keloidních jizev, je nezbytná zvláštní péče o jizvy po operaci. K lepšímu hojení můžete na jizvy po zhojení rány aplikovat některé preparáty jako např. Dermatix, Contratubex, Silipos a podobně.